Yang Ikut

Saturday, 3 October 2009

Update jam 3.49 pagi

Reactions: 
Jam 3.49 pagi waktu Adelaide.

Aku tiba-tiba terjaga tengah malam. Tak boleh tidur. Bakar rokok dua batang. Bakar dan bakar.

Esok jam 9 pagi - kami akan memulakan perjalanan ke Aldinga Beach, dan akan menginap di sana dua malam. Tempat ini tidaklah jauh dari Adelaide. Dalam 30 minit, dah boleh sampai. Ia tempat yang cantik. Sesuai untuk pemancing. Sesuai untuk berehat. Sesuai untuk menulis jurnal. Sesuai untuk mereka yang tidak tahu kemana arah long weekend ini (Isnin cuti Labour Day).

Tadi - jam 3 petang, supervisor aku ada tanya kalau-kalau aku mahu ke Jerman. Dia sedang cari orang untuk bersabatikal sebulan dua di Maintz University, di bawah seliaan Prof Christian Dormann di sana. Ia pakar dalam bidang stress juga. Aku kenal dia. Dia pernah lepak di center aku selama sebulan dulu. Masih muda. Berpakaian simple dan berkasut Converse. Kasut yang pernah aku pakai zaman aku bujang.

Aku rasa, aku mahu pergi. Harap-harapnya jadi. Boleh jalan Eropah. Sana pun aku ada seorang kawan. Seorang wanita Jerman.

Harap-harap aku boleh cari tempat yang lebih baik dari Adelaide untuk mengupdate blog!

1 comment:

Anonymous said...

selamat bercuti bro...

McIntyre...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails