Yang Ikut

Thursday, 1 October 2009

Last Call!

Reactions: 
Ini last call yang tak begitu penting untuk sesiapa yang tak berminat.

Sabtu (10 Oct 2009) - Lingkaran Sahabat Sastera bercadang untuk mengadakan bengkel untuk kumpulan pelajar undergraduate (bukan underground!). Seperti biasa, ia free. Seperti biasa, pengendalinya (yakni aku) kalau boleh tak mahu ramai orang. 10 orang kira maksimum!

Antara skop utama yang akan diberikan tumpuan:

Apa yang beza pemimpin dan bukan pemimpin?
Mengapa kadang-kadang komunikasi tak tercapai?
dan banyak lagi benda-benda lain.

Tapi aku taklah bercadang nak berkuliah dalam kelas nanti. Aku tak berminat hal kuliah menguliah ni. Aku ingat nak buat praktikal . Ingat nak bermain-main dengan game organisasi. Jadi, program ini akan dikendalikan dalam bilik dan luar bilik. Mungkin kena ronda-ronda satu Adelaide. Tengok pemandangan? Taklah. Ada hal-hal yang patut kita teliti bersama.

Ada sijil? Orang besar LSS kata ada. Dah design? Kalau belum, boleh bincang dengan pakcik ye.

Apa sebab aku berminat nak terlibat dalam program ini. Banyak sebab. Salah satunya, aku perhatikan pelajar luar negara ini banyak dengan aktiviti agama. Ia bukan sekadar di sini, di UK pun sama. Tidaklah aku nak komplain dengan hal itu. Itu benda baik. Tetapi, rasanya ada hal-hal lain yang patut ada juga.

Jadi bila orang ajak aku, aku rasa tak kena pula, kalau aku tak bantu. Aku banyak kutuk sana, kutuk sini dalam blog. Tapi aku sendiri pun tak buat apa pun. Jadi sebab itu aku nak terlibat. Bukanlah maknanya aku ini pandai sangat. Cuma aku sekadar nak tolong apa yang boleh ditolong. Ingat nak ajak Krenmaut join juga tolong aku. Bro, nak ke? Nanti kita boleh buat projek joint venture FakirFikir dan Krenmaut. SwingingBowl patut sponsor makan! Baru boleh tajuk "Bila 3 Blogger Bersatu Hati' nanti.

Next program:
1. Bengkel Kaedah Menghafal Untuk Moderator
2. Bengkel "Bagaimana Memanipulasi Bos dan Orang Bawah Anda?"

Nanti kita bincang kemudian.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails