Yang Ikut

Thursday, 26 November 2009

Salam Aidil Adha

Reactions: 
Selamat Hari Raya Aidil-Adha kepada semua pembaca dan pengunjung FakirFikir yang beragama Islam tidak kira di mana anda berada.

Semoga sambutan raya ini bukan sekadar sebuah temasya, tetapi juga menginsafkan kita tentang pengorbanan yang banyak dilakukan oleh mereka yang terdahulu daripada kita.

Ulamak-ulamak silam yang tanpa gelar dan ijazah yang telah berjuang memastikan kesucian Islam tidak ternoda dengan salah tafsiran dan agenda pembaharuan.

Pejuang dan nasionalis yang berperang tanpa ketakutan bagi memastikan kita tetap berdiri gagah di bumi sendiri. Datuk moyang kita yang tetap berani mempertahankan maruah dan jatidiri keluarga.

Penghargaan khusus sewajarnya kita berikan kepada kedua ibu bapa kita, yang mereka mungkin bukan orang alim dan fasih dalam hal beragama, tetapi melahirkan kita sebagai manusia Muslim. Mereka mungkin tidak mengajar kita hal fekah atau hukum hakam, tetapi mereka setiap saat memberitahu bahawa kita mesti hidup sebagai manusia Islam.

Pengorbanan mereka melahir, membesar dan mendidik kita - adalah sesuatu yang tidak akan dapat dilakukan orang lain. Mereka mungkin telah bersusah payah dan mengharungi jalan sukar seumur hayatnya - semata-mata untuk melihat kita bahagia sekarang. Kita mungkin tersenyum bangga sekarang - tetapi jangan lupa pengorbanan dan tangis gundah mereka yang mungkin tidak pernah kita sedari.

Selamat Hari Raya Aidil-Adha untuk semua.

Maaf, Zahir dan Batin.

1 comment:

ihsan_huhu said...

selamat hari raya. ade open house jgn lupe sound

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails