Yang Ikut

Tuesday, 24 November 2009

Aku terasa seperti tauke besar

Reactions: 
Sejak tidak berkerja, aku sudah tidak lagi merasa bagaimana gelagatnya menguruskan manusia, kerja dan wang. Tiap-tiap bulan - akan ada gaji masuk ke dalam akaun. Aku pula hanya perlu menguruskan hal pengajian aku di sini. Itu sahaja. Tidak ada stres, tidak ada serabut.

Cuma - semenjak aku menjalan survey kali ini - kepala aku kembali mengasah skil mencari wang. Menguruskan manusia mungkin tidak sangat, sebab Ann dan kawan-kawannya agresif. Walaupun aku call dan update setiap 2 atau 3 jam - sebenarnya itulah trend kerja marketing. Ada target baru setiap hari, dan ada ingatan 'motivasi' setiap jam!

Jumaat nanti ialah hari raya korban. Jadi - sebagai majikan penyelidikan - aku kena juga mendapatkan wang gaji untuk membolehkan budak-budak itu beraya sakan nanti. Kalau tidak tentu mereka merasa frust. Tadi - aku sudah berjaya mewujudkan wang gaji mereka dalam akaun. Sebenarnya aku pun bukan ada wang sangat.

Bagaimana caranya. Pusing keliling.

Itulah skil yang patut anda belajar bagi membolehkan sesekali anda merasa sebagai tauke besar.

2 comments:

ihsan_huhu said...

ala n tuh budak kecik ag, mane buleh pegang duit byk2

n cun said...

ihsan: jeles.

thanx bos, duit mai da bank in, kitrg nak balik kampong beraye sakans. salam aidiladha!! :p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails