Yang Ikut

Thursday, 1 April 2010

Selamat bercuti

Reactions: 
Mulai besok sehingga Isnin, warga Adelaide bakal bercuti sempena Hari Easter. Aku tidak berminat untuk tahu apa kaitannya dengan cuti ini, kerana ia melibatkan perayaan orang Nasrani. Ia mungkin tidak ada kaitannya dengan kita.

Beberapa hari lagi, borang soal selidik kajian aku akan sampai. Kali ini, seramai 408 orang memberikan respons. Ini adalah kutipan data terakhir. Tidak ada lagi kajian selepas ini untuk penyelidikan aku.

Begitulah sebahagian kesukaran PhD. Ia melibatkan masa dan wang. Aku tidak pasti berapa banyak wang untuk seluruh kajian sejak tahun 2008. Aku tidak pernah mencatatkannya. Ia mungkin sekitar RM 40,000 juga. Mungkin boleh membeli sebidang tanah.

Aku juga mula bercuti menulis blog ini untuk beberapa hari berikutnya. Mungkin tidak ada update akan dilakukan. Bagaimana pun anda boleh membaca apa yang sudah ditulis selama ini.

Aku akan menulis semula apabila keadaan kembali reda, dan kehidupan kembali tenang.

Selamat bercuti untuk mereka yang bercuti.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails