Yang Ikut

Friday, 16 April 2010

Adelaide bergegar!

Reactions: 
Berita 11.24 malam.

Ini bukan berita band Metallica atau Iron Maiden turun ke Adelaide.

Ini berita gegaran betul. Beberapa minit tadi, aku terdengar bunyi kuat di atas bumbung rumah dan dinding, dari sebelah utara ke selatan. Seperti ada orang berlari.

Aku tanya isteri aku: "Apa tu?" Isteri aku jawab: "Apa lagi. Possum la tu'.

Isteri aku selalu salah sangka dengan binatang possum. Di atas bumbung rumah aku ada sekeluarga possum yang tinggal bersama. Sekitar 4-6 ekor.

Tiba-tiba kawan aku yang tinggal dalam 2km dari rumah call. 'Hang dengar bunyi apa-apa tak?

Ah. Ini bukan gegaran possum lagi. Ini gegaran bumi.

Tak nak bertaubat lagi?

4 comments:

ihsan_huhu said...

apsal aku xrase pon

Anonymous said...

subahanallah

FakirFikir said...

Ihsan --> hang tidur la tu.
baca sini http://theglobalherald.com/australia-earthquake-in-adelaide/2601/

Lutfie said...

part intro memang geli hati.hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails