Yang Ikut

Monday, 19 April 2010

Cerita jurnal tak sudah

Reactions: 
Apa kesudahannya - tanya Aini.

Cerita seram memang selalu tak akan sudah.

Bila due date sudah berlalu, supervisor aku cuba menghubungi bahagian operasi jurnal minta pelanjutan. Mereka tidak memberikan sebarang jawapan. Maka, kami anggap cerita jurnal tak sudah sampai ke penghujungnya.

Tapi seperti biasa, supervisor aku memang berjiwa pejuang. Malam itu juga - dia menghubungi Ketua Editor jurnal. Minta dilanjutkan sampai malam ini. Isnin. Beberapa minit kemudian, Ketua Editor memberikan jawapan. Ok, beres.

Seperti biasa, menulis jurnal memang menyeramkan. Komputer aku diserang virus pula. Semua program SPSS dan AMOS tak boleh dibuka. Aku dan supervisor sudah membahagikan tugasan. Dia menulis bahagian pengenalan. Aku menulis bahagian analisa.

Bahagian dia disiapkan sepenuhnya. Bahagian aku pula menjadi seperti kuih separuh masak.

Dia menghubungi Ketua Editor lagi sekali. Ketua Editor itu memberikan jawapan paling positif - aku terjemahkan begini : "Memandangkan ini ialah jurnal Edisi Khas - jadi pada akhirnya, dalam apa keadaan sekalipun, sayalah yang akan memutuskan penerbitan. Jadi, teruskanlah menulis dan selesaikan tugas anda".

Jadi - cerita jurnal tak sudah terus tak sudah. Kerana kini aku ada masa yang lebih panjang untuk terus cool.

Hawa dingin bumi Adelaide terus dihirup dengan nyaman. Sekurang-kurangnya untuk beberapa hari ini.

2 comments:

ainishamsi said...

alhamdulillah. sila teruskan menjadi dan cool dan terus berusaha ke akhirnya!

ihsan_huhu said...

ala diorg buat duit pon dgn journal2.

xckop dgn printed version, uni2 sume byr rights utk electronic journals

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails