Yang Ikut

Wednesday, 26 May 2010

Blog teman lama

Reactions: 
Beberapa tahun dahulu - aku memang berkerja sebagai penulis. Itu sebahagian dari kerja aku, walaupun aku juga sebenarnya membuat kerja lain.

Apakah kerja menulis ini kerja yang menarik? Sebenarnya kerja menulis itu kadang-kadang berat juga. Beratnya bukan pada menulis, sukarnya ialah ketika kita berfikir. Seperti menulis tesis juga. Sukarnya bukan menulis, sukarnya ialah memikir apa yang patut ditulis.

Bagaimana pun, dalam hal tertentu menulis ini kadang-kadang membahagiakan. Ia menyebabkan setiap masa kita berfikir. Apabila melihat sesuatu - kadang-kadang kita menyimpannya dalam memori dengan harapan agar ia dapat ditulis kemudian. Ada yang kita tulis semula, ada yang tidak.

Semalam, ketika mengoogle, bertemu dengan satu blog. Anda wajar masuk blog ini. Beliau sebenarnya salah seorang guru aku dalam bidang karang mengarang, walaupun kami tidak pernah menulis dengan cara yang sama. Ketika aku di Sekolah.Com, beliau sempat menulis untuk portal itu dari UK. Banyak tulisan yang masih disimpan. Cuma aku seperti biasa - aku tidak begitu teliti. Aku begitu lemah dalam hal ini. Semuanya hilang. Tidak ada apa satu untuk dikenang.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails