Yang Ikut

Thursday, 26 March 2009

Kenapa tak update

Reactions: 
Beberapa hari ini tidak sempat kemaskini. Ada orang tanya kenapa?

Banyak sebabnya. Pertamanya ini bukan portal berita. Tiada wartawan dan jurufoto. Jadi tidak cukup kakitangan untuk kemaskini.

Keduanya - mutakhir ini agak sibuk. Tak sempat berfikir apa yang patut ditulis. Sibuk dengan kerja menulis juga. Tapi bukan menulis blog. Makalah sulong aku yang dihantar ke jurnal orang putih telah diterima dan diberikan maklumbalas. Masalahnya banyak yang perlu diperbaiki. Dalam pada itu sedang juga bersiap-siap untuk artikel di satu persidangan Industrial Organisational Psychology di Sydney bulan Jun nanti. Juga ada satu lagi yang perlu disiapkan untuk persidangan South East Asian Psychology di Sabah bulan Julai. Sambil-sambil merokok, aku juga kena siapkan satu lagi artikel untuk Australian Psychological Society di Darwin bulan Oktober. Hah, siapa kata aku hanya sekadar tulis blog?

Nota: Terima kasih kepada Sdr Din, kawan lama aku yang tolong design poster. Kalau ada sesiapa yang inginkan sentuhan paling killer dalam rekabentuk/cipta, boleh email kat aku. Nanti aku forwardkan kepada Din. Dia pula akan replykan invois! Untuk makluman, Din merupakan bekas pelukis cover depan Majalah Kosmik dan juga pernah berkerja di pelbagai syarikat, termasuk syarikat antarabangsa Hong Kong. Dulu, kami berdua selalu buat projek iklan. Aku jadi copywriter dan dia designer.

Ketiganya - bulan Mei nanti akan balik ke Malaysia untuk buat survey. Jadi banyak perkara kena selesai dahulu. Terima kasih kepada yang sedia membantu. Kalau ada pelajar universiti/graduan menganggur yang mahu untuk terlibat nak jadi research assistant boleh contact fakirfikir@hotmail.com. Mungkin ada pengalaman baru yang boleh dipelajari.

Keempatnya - sibuk berfikir apa yang nak ditulis di dalam blog ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails