Yang Ikut

Wednesday, 5 August 2009

Perjalanan ke Adealide - Part III

Reactions: 
Tinggal sehari lagi sebelum terbang.

Hari ini dan semalam di Kuala Lumpur. Tidak ada banyak urusan. Tidak juga ada banyak kawan. Semua orang sedang berkerja. Aku tidak. Semalam sempat singgah di Pejabat MARA. Jumpa kawan lama. Borak-borak hal lama.

Petang sempat singgah di Desa Petaling. Jumpa kawan lama juga. Wartawan yang menulis banyak berita dan peristiwa. Seperti biasa, kami berborak hal politik dan hal ehwal semasa. Dunia wartawan pun walaupun mencabar, tetapi sebenarnya tidak mampu melaporkan semuanya. Seperti penulisan sejarah juga. Ada yang tersurat, dan ada yang tersirat.

Malam - tidur di Rawang. Hulu dan jauh. Gelap dan menakutkan. Minum kopi di kedai mamak. Berborak-borak hal bisnis yang tak pernah berlaku. Macam-macam cerita. Hidup ini nampaknya susah, dan sesekali menakutkan. Kita memang ada majikan. Tetapi tuan punya kita sebenarnya ialah bank. Kita berkerja untuk mereka. Kita menghilangkan hampir seluruh gaji membayar hutang.

Oh. Kertas pembentangan di Darwin aku telah mendapat feedback dari 2 reviewers yang tidak dikenali. Seperti biasa, menakutkan. Seperti biasa, major correction!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails