Yang Ikut

Monday, 31 August 2009

Update Ramadan II

Reactions: 
Hari ini tidak ada satu kerja pun yang menjadi.

Masuk pejabat jam 9 pagi. Supervisor aku seperti biasa sudah duduk di biliknya. Aku ingin meneruskan kerja-kerja berfikir. Gagal juga. Sampai sekarang aku tidak dapat berfikir kenapa orang Malaysia semakin banyak kerja semakin kurang marah (anger), tetapi semakin pula tinggi kelesuan (burnout). Tapi itulah hasil yang dapatkan dari analisis Sematic Equation Modeling. Itu jugalah yang supervisor minta aku fikirkan. Ada sesiapa yang boleh bagi idea?

Akhirnya, aku yang burnout. Tidur lena atas meja. Supervisor kejutkan aku. Aku lena balik. Petangnya, Sufian dan Syed datang kejutkan aku. Aku jaga. Mereka pergi aku lena balik. Itu juga simptom burnout. Tidak pasti sebab kurang rokok, atau letih berfikir. Akhirnya, aku ambil beg, keluar pejabat, naik bas nombor 135 balik. Singgah rumah Dr Kamarul buka puasa di sana.

Malam ini sekali lagi Tuan Mufti jadi imam dan beri tazkirah. Aku ada plan nak jumpa dia minta dia ajarkan sikit kitab Munyatul-Musholli. Boleh satu jam cukuplah. Tengoklah esok aku tanya dia. Alang-alang ada orang alim datang, ada baiknya ada kenangan yang bagus untuk jadi pedoman.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails