Yang Ikut

Saturday, 30 January 2010

Ini iklan kebajikan

Reactions: 
Kawan baik aku - Sdr Khalid sedang dalam proses untuk membuka rumah anak yatim di kampung kami - tidak jauh dari Changlun. Kerana rumah anak yatim yang akan dibangunkan ini lebih berbentuk moden, dengan dilengkapi asrama, komputer serta beberapa kelas belajar, ia memerlukan modal yang besar. Sebab itu, dalam usahanya itu, kawan aku telah berusaha mengadakan usahasama dengan sebuah badan kebajikan lain di Shah Alam yang membantu beliau dari segi konsep dan tema.

Kawan aku ini - akan menyediakan tanahnya sendiri untuk diwakafkan bagi tujuan itu. Sekarang ini masih di peringkat awal. Dia telah berjumpa dengan beberapa pihak bagi membantunya. Aku pernah bersama beliau untuk berjumpa dengan pihak tertentu semasa aku balik ke Malaysia dahulu. Jadi, kerana aku sibuk dengan pengajian, dan juga berada di luar negara, tentu aku tidak ada banyak masa membantunya.

Kawan aku yang lain - seperti Sdr Din dari Rawang telah membantu beliau bagi merekabentuk flyers dan broshure berkaitan. Terima kasih.

Banyak lagi bantuan lain yang diperlukan. Ia bergantung kepada apa yang ada. Jika anda mempunyai wang yang banyak, dan berhajat untuk membantu, ia digalakkan. Sekiranya tidak ada wang, tetapi ada banyak kaki yang boleh mempermudahkan kerja, ia juga boleh dianggap sebagai sumbangan. Juga anda boleh memberikan sumbangan seperti perkongsian pengalaman, nasihat, atau mungkin khidmat kepakaran lain yang ada (misalnya rekabentuk, pengajaran, metodologi) - atau apa-apa sumbangan lain yang bersesuaian.

Aku tidak ada wang sekarang ini. Yang boleh aku buat cuma sekadar iklan dalam blog ini. Sesiapa yang berhajat untuk membantu Sdr Khalid, bolehlah menghubungi aku di fakirfikir@hotmail.com, nanti aku akan beri nombor telefon beliau. Aku tidak boleh letak nombor telefon beliau dalam blog ini atas faktor spam dan sebagainya.

1 comment:

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails