Yang Ikut

Friday, 19 December 2008

Ini bukan update

Reactions: 
Tiada berita hari ini. Tiada peristiwa hari ini. Aku sedang sangat sibuk. Entah apa yang disibukkan. Otak berputar-putar. Sedang mencari ilham. Kadang-kadang datang, selalunya hilang. Esok baru aku nak mulakan perjalanan ke satu tempat dalam jarak 180km dari Adelaide ini. Kemana tu?

Harap-harap aku berjumpa sesuatu. Nanti baru aku update apa yang aku jumpa dan aku rasa.

Ini berita yang baru diupdate

Petang tadi - selepas balik sembahyang Jumaat, lagi beberapa kali berpusing-pusing di dapur. Akhirnya aku keluar. Naik bas ke universiti jam 4.30 petang. Di Rundle Mall orang putih sedang sibuk bershopping. Banyak orang di situ.

Masuk universiti - dah lengang. Tak ada orang. Ingat nak ke ofis - berkunci pula. Semua dah pakat balik gamaknya. Aku singgah sekejap di computer pool. Cetak apa yang patut. Balik.


Tunggu bas J1. Entah apa gamaknya, hari ini bas begitu lambat. Tak tahu nak buat apa, sambil duduk aku sempat ambil gambar. Bolehlah kalau ada yang bercita-cita hendak ke Adelaide melihat bandar 'besar' ini.


Itu sahaja update yang bukan update hari ini. Tunggu aku balik Moonta Bay. Nanti aku lapor apa yang boleh dilapor.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails