Yang Ikut

Sunday, 28 December 2008

Trip ke Victor Harbor - Part II

Reactions: 
Apa ada di Victor Harbor? Pulau granit yang bersebelahan itulah tarikannya. Untuk ke pulau itu, kita perlu berjalan kaki dalam jarak 300-400 meter di atas jambatan kayu.

Pulau ini sesuai untuk mereka yang berminat untuk menerokai keindahan laut dan pantai. Ada juga tempat untuk anda melihat kumpulan penguin yang singgah. Aku tidak ada gambar apa yang ada di atas pulau itu kerana aku tidur di dalam kereta. Balik dari Victor Harbor, kami ke Goolwa pula. Dalam 12km dari sini. Inilah istimewanya musim panas. 8.30 malam pun tak maghrib lagi.
Apa acara di Goolwa? Hah. Ini pekerjaan yang jarang aku buat di Malaysia. Ini acara mencari dan mengutip kerang. Lihat gambar kat bawah ni. Inilah caranya mereka mencari kerang yang tersembunyi di bawah pasir.
Dapat banyak juga kerang semalam. Tapi aku tak berminat sangat nak turun laut bermain pasir ni. Ada dua sebab, pertamanya basah. Keduanya sejuk. Apa pun, Goolwa ini memang cantik. Lihat gambar bawah ni.
Sebab dah malam, kami semua bertolak balik ke Adelaide. Tunggu trip lain pula minggu depan. Terima kasih semua yang terlibat menjayakan perjalanan ini, termasuk penaja rokok Sampoerna A dan Dunhill - Sdr Fahmi dan Fikrul.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails