Yang Ikut

Wednesday, 7 July 2010

Dari Adelaide ke Darwin - part 5

Reactions: 
Beberapa hari ini tidak ada banyak masa. Semalam aku bentang kertas aku di Asia Psychology Conference. Banyak jumpa orang Malaysia. Seperti biasa, ada yang belia, ada yang 'kerek'. Banyak juga yang baik. Tapi kelihatannya ini persidangan yang dipenuhi orang Indonesia.

Kalau ada yang bertanya aku, sama ada aku akan sertai persidangan ini lagi pada masa hadapan - aku jawab belum tentu.


Kalau orang bertanya sebabnya - mungkin kualitinya kurang. Orang tak ambil hirau sangat hal metodologi dan statistik. Konseptual juga tak diambil berat. Hal persampelan. Jadi, bila kita dengar orang bentang - terasa tidak ada benda baru sangat.

Aku balik tengahari tadi. Bersama-sama dengan supervisor aku, menaiki bas awam terus ke Vibe Hotel. Ini hotel mewah depan laut. Aku cuba buat pembetulan kertas jurnal. Aku repair, dia baca. Aku repair da baca. Akhirnya siap dan dihantar.

Besok aku ke Expert Workshop Psychosocial Risk Factors at Work. Aku kena bentang kertas aku yang lain. Aku rasa ini mungkin ada kelas yang lain. Kebanyakan yang datang ialah profesor dalam bidang job stress. Cuma aku seorang budak sekolah. Tadi, sempat berbual-bual dengan Prof Akihito dari Jepun. Aku kenal dia. Dia tak kenal aku. Aku selalu 'cited' dia punya pandangan dalam tulisan aku. Hari ini aku berjumpa.

Jumaat malam aku balik ke Melbourne. Tunggu siri perjalanan musim sejuk pula

1 comment:

umu6point said...

Jazakallah..perkongsian yg sgt menarik.. teruskan ke episod seterusnya.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails