Yang Ikut

Saturday, 17 July 2010

Update ringkas

Reactions: 
Jam 6 pagi tadi - sejak bertolak dari jam 9 pagi semalam dari Melbourne, melintasi Great Ocean Road yang terkenal itu, akhirnya aku sampai ke Adelaide.

Terasa lama sangat aku pergi. Aku melihat kalendar. Nampaknya lebih dari 2 minggu juga. Sejak aku memulakan perjalanan ke Melbourne, kemudiannya ke Darwin - dan kemudiannya pulang ke Melbourne semula. Cuma dari Melbourne ke Adelaide agak penat sebab kali ini menaiki kereta. Jaraknya dekat 1,000 kilometer. Kalau naik kapalterbang mungkin tidak terasa apa-apa.
Isteri aku seperti biasa suka berposing. Ini gambar terkini dia. Jangan terkejut, kalau 11 tahun dulu kalau dia bergambar seperti ini, mungkin orang akan sangka dia Siti Nurhaliza. Itu sebelas tahun dulu ketika kami masih muda dan masih menaiki motosikal berkeliling Bandar Baru Bangi. Waktu itu juga aku masih tak berkahwin lagi. Jadi, tentulah aku tak berani 'komplain'.

Ini sedikit gambar di Melbourne. Ia bandar besar. Membandingkan Darwin dengan Melbourne, sama seperti membanding Changlun dengan Kuala Lumpur. Ia tidak setara. Tetapi, jangan lupa orang selalu membuat perbandingan seperti ini. Cuba sesekali anda belek berita suratkhabar. Orang selalu membandingkan harga minyak, harga barang atau tol dengan negara maju lain. Mereka mencari harga yang paling tinggi dan mula membuat perbandingan. Bijak sungguh!

Satu hari nanti - tentu akan ada berita: "Roti Canai di Changlun Termurah di Dunia!". Mereka akan membuat perbandingan dengan harga roti canai di Melbourne, New York atau kota London.

Nanti aku update lagi. Aku masih penat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails