Yang Ikut

Thursday, 27 November 2008

Apa itu PhD?

Reactions: 

Tentu ada orang mahu tahu macam mana rasa buat PhD? Hah. Rasanya tidaklah seperti makan buah durian Siam yang dijual di pasar malam Changlun, atau seperti menonton bolasepak Liga Malaysia yang kualitinya jangan ditanyakan lagi. Buat PhD seperti buat rojak buah yang dicampurkan macam-macam benda. Ada yang sedap, ada yang tidak. Tapi sekarang kelihatannya tidaklah sedap sangat. Seperti gambar yang ada di atas tu.

Bagaimana pelajar PhD menghabiskan masa. Bergantung kepada orang dan personaliti. Kalau aku boleh lihat di www.fakirfikir.blog.com. Bagaimana progress? Sdr Ben Krenmaut kata tak boleh tanya soalan yang berkaitan progress dan orang belum pernah tanya soalan semacam itu. Supervisor kita sendiri pun belum tentu berani tanya.

Jadi apa itu PhD? Apa-apa saja asal jadi!

3 comments:

Abang Ben said...

Permanent Head Damage...

Siapa peduli detail PhD ko melainkan ko sendiri dan supervisor?

Yang orang lain mau tau SIAP KA BELUM???

mangkuk statik said...

wei brape banyak blog kau ader awang? Aku search nih dah ader 20-30 blog dah nih. Lian2 lak tulis lak tuh? ccamner nak siap phd asyik tulih blog jer.
Aku cadangkan kau tulis phd kau tu lam BM siap2, pastu pass kat aku, aku terjemah ke omputih.

FakirFikir said...

TK kat Brader Azam yang nak tolong aku. Tapi ingat, janji orang meniaga tak selalunya jujur. Seperti dia ajak kita masuk kedai dia makan. Nanti hujung2 dia minta bayar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails