Yang Ikut

Monday, 8 June 2009

Berita biasa

Reactions: 
Hari ini di Changlun lagi. Cyber cafe sudah jadi pejabat harian. Duduk dari pagi sampai petang. Soal selidik pun sudah diambil oleh pembantu penyelidik. Harapnya dalam sebulan dua ini mereka akan siap menjelajah Selangor. Sebelum habis bulan ini pula harapnya aku akan siap semua urusan berkaitan penulisan beberapa kertas.

Jadual hidup di kampung mudah. Pagi, bangun dan singgah di kedai kopi. Minum, makan dan borak-borak dengan orang kampung. Tiada tajuk besar. Tajuk hal masyarakat kampung sahaja. Pukul 10 aku akan bergerak ke pekan Changlun dan masuk cyber cafe. Pukul 1 tengah hari balik rumah. Pukul 3 petang masuk balik cyber cafe. Pukul 5.30 balik rumah.

Malam, selepas Isyak keluar. Cari kedai mamak atau kedai tomyam. Makan, lepak dan minum. Tetapi yang banyaknya berborak dan berbual. Pukul 12 balik rumah. Tengok ASTRO apa yang patut ditengok. Sekarang ini tv di Malaysia dah jadi caca merba. Semua orang sibuk nak jadi macam-macam juara. Juara nyanyi, juara lawak, juara lakon, juara mentor dan macam-macam juara. Banyaknya orang Melayu. Tukang sms pun orang Melayu. Yang kayanya orang lain. Sampai kiamat pun orang Melayu terus bermimpi menjadi bintang. Orang lain sibuk mengkaji bintang.

Sebab itu sekarang ini di Malaysia kita ada banyak sangat bintang. Di celah-celah itu ada pula 'binatang' yang meragut, menyamun, merompak dan merogol. .

1 comment:

Abang Ben said...

huhuhu... gua dulu pernah menang Battle of the Bands bro... dapat RM3K dan glamer sejam 30 minit. Lepas tu kembali lepak kat kedai mamak ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails