Yang Ikut

Sunday, 3 May 2009

Berita bergambar kebun epal

Reactions: 

Ahad-3 Mei 2009

Hari ini aku, keluarga dan beberapa rakan lain memanjat Adelaide Hill untuk melakukan aktiviti memetik epal. Sebenarnya, epal boleh dibeli dengan murah di pasar raya atau pasar Gepp Cross. Memetik epal di kebun sesekali menghilangkan nolstalgia memetik rambutan di dusun bapa mertua aku di Sungai Kerang. Ini kali kedua aku sampai ke kebun epal ini (Gambar atas, beratur untuk membayar buah yang dipetik).

Ini gambar curam Adelaide Hill. Diambil ketika sedang memandu dengan mengabaikan kualiti gambar.
Gambaran dekat kebun epal. Gambar paling depan ialah seorang anak Melayu yang sudah jadi pemastautin tetap di bumi kanggaru ini.

Gambar aksi ganas anak aku. Ganas konon! Pampers pun dok pakai lagi.

Gambar rumah seorang peladang yang tidak dikenali di sebelah kebun epal. Gambar asap keluar di corong di atas bumbung menandakan dia sedang memasang 'heater' kayu api. Tentu suhu di dalam rumahnya sejuk.

Gambar Yasmin dan anak aku.


Bertemu 'musim luruh' dalam perjalanan pulang. Isteri aku teringin pula hendak bergambar. Sekarang ini sepatutnya musim luruh. Tetapi dengan suhu yang kadang-kadang 7 darjah Celcius, menjadikan musim luruh 'hilang' dan tidak diketahui lagi sifatnya. Salji dilaporkan turun di Mt Buller.

Itulah sahaja berita bergambar kali ini.

1 comment:

isuzu_aizu said...

cantiknya gambar yang akhir sekali tu :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails