Yang Ikut

Tuesday, 21 July 2009

Update research

Reactions: 
Hidup ini sentiasa bukanlah tempat yang sesuai untuk manusia bersenang lenang!

Hari ini, boleh dikatakan survey aku di Selangor telah selesai. Terima kasih kepada banyak orang yang membantu. Terima kasih juga untuk Cik Isuzu Aizu yang banyak tolong aku menerobos ke kampung dan hutan kelapa sawit di Kuala Selangor. Khabarnya dia ada terserempak dengan pesta bogel!

Terima kasih juga kepada teman aku yang lain yang dikurangkan selera surveynya dengan layanan orang Malaysia yang kononnya sangat ramah tamah itu. Dia terpaksa membawa bersama suaminya untuk menjadikan perjalanan kajian tersebut lebih selamat.

Dalam dunia ini banyak tempat yang tidak selamat. Salah satu daripadanya ialah Malaysia. Jangan sesekali membandingkan Adelaide dengan Ampang dari segi kualiti untuk anda berjalan santai dengan senang lenang. Walaupun kita sibuk berkempen Budi Bahasa Budaya Kita atau meng'hadhari'kan manusia, nampaknya tidak ada apa pun yang berubah.

Walaupun siap, tetapi nampaknya kajian ini masih belum cukup jumlah peserta kajian. Tidak cukup 200 orang bagi membolehkan dianalisis dengan software AMOS. Jumlah keseluruhan yang aku berjaya dapatkan cuma 127 orang. Angka yang menyedihkan.

Jadi, apa selanjutnya? Aku perlu menyeberang ke Negeri Sembilan. Itu antara perancangan yang ada dalam kepala setakat ini. Juga mungkin juga ke Pahang.

Ada sesiapa yang hendak tolong? Aku bayar la.

1 comment:

ihsan_huhu said...

intan tlg jadik interpreter perkampungan jawa ke?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails