Yang Ikut

Tuesday, 16 June 2015

Senyum bukan tandanya bahagia

Reactions: 
Saya sudah lama tidak begitu ambil pusing hal politik kerana ia membuatkan kepala saya juga berpusing-pusing. Saya tidak lihat politik kita sedang melalui proses yang baik. Saya tidak mengatakan semua orang perlu sempurna.

Tatkala Barisan Nasional sedang bergelut dengan usaha meyakinkan rakyat dengan isu 1MDB dan GST, Pakatan pula sedang dipukul ribut gara-gara pertelingkahan PAS dan DAP. Jadi, politik yang semakin kalut, kacau bilau dan berpusing-pusing menjadikan kita selalu bertanya siapakah yang patut kita percaya.

Saya cuma percaya - setiap hujung bulan saya perlu membayar segala macam hutang. Baki gaji saya sebenarnya tidak pernah cukup untuk menjadikan saya merasa bahagia.

Ahli politik boleh membuatkan saya tersenyum. Saya tersenyum kerana saya merasa lucu. Bukan bahagia dan merasa senang.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails