Yang Ikut

Sunday, 17 August 2014

Sejauh mana saya boleh

Reactions: 
Setelah hampir 3 tahun balik dari Adelaide, saya tidak tahu sama ada saya betah di sini. Saya anak kampung. Saya tidak suka tinggal di bandar. Saya suka mencari ikan di sungai. Tapi di kampung pun, sungai tidak seperti dulu. Tidak ada ikan lagi. Saya juga tidak mungkin boleh mendapatkan kerja yang sesuai kalau di kampung.

Jiwa saya hanya sesuai di kampung. Tetapi tidak jenis pekerjaan saya. Jadi saya tidak ada pilihan yang banyak selain dari terus berburuh di bandar. Hidup tidak selalunya mengikut nafsu kita bukan?

Beberapa bulan terakhir ini saya mula merasakan saya perlu keluar dari kota ini.

Tetapi saya bukan mahu pulang ke kampung. Lagi pun kampung bukan tempat untuk saya bermain lagi.

Saya perlu ke luar negara. Saya sudah mencubanya beberapa kali. Sekarang saya patut mencuba lagi.

Saya harap kali ini percubaan saya berjaya.

Saya tidak wajar keluar dari kota dan masuk ke desa semula.

Saya patut pergi lebih jauh. Sejauh yang saya boleh!

Setiap hari orang terjatuh dan bangun kerana mencuba. Saya juga patut seperti itu.

1 comment:

mulan said...

yes!!!...go go go....sokong more than 100%

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails