Yang Ikut

Monday, 31 March 2014

Ini bukan April Fool

Reactions: 
Besok aku ke Port Dickson selama tiga hari mengajar menulis. Hujung minggu ini aku ke Kulim dua hari untuk menyemak prosedur kilang. Seminggu kemudiannya aku ke London pula. Di antara ketiga-tiga tempat ini, ia tidak jauh berbeza. Ia ialah tempat yang membuatkan aku sibuk.

London tidak pernah aku jejak kotanya, atau membayangkan warnanya. Aku perlu nengubah watakku sebagai kononnya seorang pengembara. Jadi aku tidak teruk sangat berfikir apa yang ada di sana.

Kata orang, berjalan ini luas pengalaman. Kataku, ia memenatkan.

Bulan April tiba besok. Ia hari April Fool.

Aku berangan-angan menulis seperti dahulu. Itu pun kalau ia bukan April Fool!

1 comment:

ajaq said...

ngetea dulu sblm ke london

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails