Yang Ikut

Monday, 18 November 2013

Bila aku berambut pendek

Reactions: 
Aku tidak serabut lagi.

Aku memtong rambut pendek seperti budak sekolah.

Aku berimej bersih dan kemas.

Ketika makan di kantin, seorang kawan aku datang sambil merasa dahi. Dia juga merasa bahagian belakang tengkuk. Dia berkata: Aku ingat hang demam.

Dia juga mahu menawarkan khidmat kaunseling percuma kalau aku sakit.

Berjumpa dengan pelajar aku. Dua pemuda India. Mereka bertanya mengapa aku memotong rambut.

Masuk ke bilik pelajar aku, Yulita memberitahu kepala aku kelihatannya kecil.

Masuk ke pejabat. Terserempak pula dengan ketua jabatan. Dia berkata: I am prefer if you have a long hair.

Nampaknya imej berambut pendek tidak semestinya sesuai dengan semua manusia. Tidak semestinya juga disukai.

Aku perlu memulakannya semula. Agar aku tidak tersesat jalan!

6 comments:

Anonymous said...

dh nampak td.. ok jer tp sy cadangkan Dr berambut pjg saja..

WanBeruas said...

..aku teringin nak berambut panjang balik..tapi masayarakat kat sini sure pandang serong..lain la kalo dok oversea...walhal Nabi dulu berambut panjang gak...

mulan said...

kih kih kih

ajaq said...

awang tetap awang ...kalau delete dia tetap delete

ismadiyusuf said...

jadilah diri sendiri...

Anonymous said...

salam bro..
rambut panjang ke pendek tetap cool

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails