Yang Ikut

Wednesday, 25 September 2013

Kalau menulis blog semudah sms

Reactions: 
Sudah lama tidak menulis.

Dulu-dulu aku pernah menulis, kalaulah menulis tesis semudah menulis blog  Kini aku patut menulis, kalaulah menulis blog semudah menaip sms

Sejak beberapa hari ini - sebulan ini - fikiran disibukkan dengan banyak hal. Bila pulang ke kampung, mengingatkan ikan puyu dan anak seluang, aku ke sungai memancing. Sayang suasana sudah berubah. Banyak yang berubah. Paling perit, tiada lagi emak bertanya berapa ekor ikan yang dapat  Tiada lagi emak yang tolong bersiang ikan  Paling teruk, tiada sesiapa di dalam rumah

Yang ada hanya kenangan. Memanglah semua orang akan pulang. Aku juga. Usia aku 41 tahun. Zaman dulu, aku rasakan umur 40 itu tua sungguh. Aku ketika itu berusia belasan tahun. Bagaimana agaknya orang lain melihat aku?

Hujung bulan 11 aku ke Thailand. Aku juga semakin sibuk dengan kehadiran pelajar PhD baru. Agak ramai. Sudah hampir mencecah 7 orang. Sibuk dengan kuliah. Sibuk dengan buku.

Sebulan dua dulu aku membuka Facebook. Aku kian rimas. Banyak tajuk dibualkan. Kelihatan seperti sangat tinggi perbahasannya. Hakikatnya menempek dan mempalit di sana sini. Akhirnya aku tutup. Diam.

Banyak yang sibukkan. Paling sibuk mencari salah orang.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails