Yang Ikut

Sunday, 30 June 2013

Bagaimana kalau?

Reactions: 

*Gambar dipinjam daripada Sharon. Yang mana satu Sharon?

Bagaimana kalau? Penyelidikan adalah berkisar pelbagai kemungkinan. 

Inilah antara topik bengkel statistik yang aku adakan 26-27 Jun lalu di UM. 

Minggu hadapan aku di Unimas. Kali ini hal yang lain. Isu berkaitan 'Mediation vs Moderator'. Ada banyak perdebatan mengenai hal ini. Ia banyak diulas oleh Baron & Kenny, dan juga McKinnon. 

Kemudiannya aku di Bangi. Ia hanya berkisar statistik AMOS. Kemudiannya di UM. Kali ini hal menulis pula.

Apakah yang lebih utama? Software statistik yang hebat atau tajuk yang ganas?

Kedua-duanya tidaklah terlebih utama daripada kaedah kutipan data. 

Nanti aku ulas kalau ada masa.

1 comment:

School Of Tots said...

Kekadang sangat ikut peraturan atau proses yg lapuk. Yang penting isinya. Jika 20 m/s sudah cukup untuk mengolah segala isi dan poin yang mahu disampiakan maka mengapa perlukan sampai 200 m/s. Berilah ruang fleksbiliti itu di sana. Yang penting tercapai matlamat atau objektif gerak keraja itu. Saya gemar kpd guru atau pensyarah yg praktikal dan inovatif bukan sekadar jadi pak turut kepada teks book semata.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails