Yang Ikut

Thursday, 4 April 2013

Gema pilihanraya bermula

Reactions: 
Sudah lama aku tidak mengundi. Bukan protes. Bukan juga tidak berdaftar.

Tahun 2008 aku di Adelaide. Tiada pula kedengaran ujudnya undi pos waktu itu seperti warga Indonesia.

Pilihanraya sebelumnya aku di Jakarta. Tiada juga kedengaran ada undi pos waktu itu.

Jadi kedua-dua kalinya, aku tidak mengundi.

Undi aku mungkin ada harga. Mungkin juga tidak berguna.

Untuk PRU kali ini, aku cuba untuk membuat liputan (kalau sempat).

Bagaimana pun, liputan aku mungkin tidak merangkumi gosip atau khabar politik.

Aku hanya ingin merakamkan gambar bendera, poster atau apa sahaja imej yang ada hubungkait dengan pilihanraya sahaja. Ia mungkin bakal menjadi rakaman senario politik masyarakat.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails