Yang Ikut

Monday, 5 November 2012

Update hidup

Reactions: 
Minggu ini agak sibuk. Jumaat lalu, Profesor Maureen Dollard singgah sebentar di lapangan terbang KLIA. Kami sempat berjumpa beberapa jam. Beberapa pelajar aku juga diminta untuk menunjukkan proposal kajian mereka. Aku tidak tahu sama ada mereka seram atau tidak. Ada yang berbahasa putih kelas tinggi, ada yang tidak. Tidak mengapalah. Ia pengalaman baru untuk mereka.

Petang tadi, aku mengadakan bengkel penulisan jurnal ISI. Ada 22 orang peserta. Selamat belajar menulis aku ucapkan kepada mereka. Tunggu untuk siri kedua bengkel ini.

Menulis bahagian selanjutnya akan lebih kompleks, tetapi bukanlah payah.  Cuma perlu ada pengetahuan. 

Aku sebenarnya sibuk dengan banyak hal. Tidak tahu apa yang aku sibukkan.

Minggu depan aku ingin bercuti panjang. Aku mahu balik ke Changlun. Aku terasa ingin mencari rebung di hutan. Berjalan melihat bendang. Kalaulah ini musim kemarau, aku terasa untuk menjerat burung. Aku cuba menjejak kenangan lama zaman aku masih muda.

Aku sepatutnya bertemu dengan teman-teman lama aku sambil menyedut sebatang rokok dan secawan kopi. 

Apa khabar Visyarn?


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails