Yang Ikut

Friday, 12 October 2012

Hari paling produktif

Reactions: 
Hari ini mungkin hari yang paling produktif.

Aku menghantar 2 artikel ke dua buah jurnal. Satunya ialah Journal of Occupational Health Psychology, dan satu lagi Journal of Organizational Behavior.

Berita ini mungkin bakal mengganggu tidur dua kawan aku di utara sana, Dr Ben dan Dr Intan.

Bagaimana pun, kerana peluang untuk ditolak adalah 85%, maka mungkin ia boleh menenangkan mereka. Itulah nota yang tertulis di laman depan jurnal itu.

Sebenarnya aku tidak berapa kisah sangat kalau ditolak, walaupun aku sangat teruja kalau diterima sekalipun dengan major correction. Kedua-duanya jurnal yang dianggap besar dalam bidang psikologi.

Beberapa tahun dulu, Journal of Occupational Health Psychology pernah menolak artikel aku. Aku mendapat komen yang keras.

Tidak mengapa, tahun ini aku mahu mencuba lagi. Mungkin di hujung tahun nanti aku mendapat maklumbalas. Ia mungkin bakal menutup bertia gembira atau duka tahun 2012 ini.

Sekarang, aku sedang mencuba untuk menyiapkan dua lagi artikel. Tunggu apa kesudahannya. Biasanya ia berakhir dengan tulisan yang terbengkalai. Apatah lagi kalau hidup ini diselang seli dengan kesibukan di sana sini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails