Yang Ikut

Sunday, 29 July 2012

Siri bengkel AMOS bermula

Reactions: 
Mulai Khamis ini, aku akan memulakan siri bengkel AMOS.

Terima kasih kepada beberapa orang yang memberi respons.

Aku bercadang akan cuba melakukannya sekurang-kurangnya sebulan sekali dengan jumlah peserta yang kecil sahaja. Alasan peserta yang kecil kerana bilik komputer di jabatan kami memang kecil, sesuai menempatkan 12 orang. Bagaimana pun untuk tujuan latihan hands-on, aku perlu berjalan-jalan di dalam bilik.

Jadi hanya maksimum 6 orang paling ideal.

Mengapa tidak cari bilik lain?

Alasan mudahnya ialah inilah satu-satu tempat yang percuma. Jadi, apabila ia percuma, maka pelajar juga boleh datang belajar secara percuma.

Di masa hadapan, aku bercadang untuk terus mengadakan mini workshop ini. Antara yang aku sedang rangka ialah penulisan jurnal. Juga mungkin software statistik yang lain termasuk HLM dan NviVO.

Nanti aku iklankan.

Ia termasuk dalam rangka kerja-kerja kebajikan FakirFikir. Sekiranya anda berhasrat membayarnya, anda boleh membayar wang berkenaan kepada mana-mana badan kebajikan. Tidak membayar pun tidak mengapa.

Sekarang ini aku pun sebenarnya sangat sibuk. Aku perlu menghadirkan diri untuk bengkel universiti setiap hari dari jam 8.30 pagi sampai jam 12.30 tengahari. Sebab itulah aku tidak ada banyak masa untuk merancang bengkel.

Minggu hadapan aku dijemput oleh sebuah Fakulti untuk menjalankan bengkel menulis jurnal. Selepas itu akan bercuti panjang untuk penyelidikan.

Selamat datang peserta mini bengkel!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails