Yang Ikut

Tuesday, 10 July 2012

Hidup ini sibuk bukan?

Reactions: 
Minggu ini minggu yang sibuk.

Penyelia aku, Prof Maureen Dollard datang dari Australia semata-mata untuk menghadiri majlis konvokesyen aku di Kuala Lumpur. Kemudiannya kami ada beberapa tugas rasmi penyelidikan.

Nampaknya, aku tidak mampu menulis blog dengan aktif seperti dulu.

Setiap hari banyak pelajar yang datang berjumpa. Ada di antaranya pelajar aku sendiri, ada yang bukan.

Semalam, aku menghabiskan masa di Starbucks Putrajaya menolong seorang teman melangsaikan episod PhDnya yang sukar. Apa lagi kalau bukan statistik.

Sibuk bukan?

Sabtu ini aku dijemput untuk memberi bengkel AMOS untuk sekumpulan pelajar PhD di Universiti Malaya. Yuran yang aku kenakan mungkin antara yang paling murah dalam Malaysia. Cuma RM 30.00 seorang. Harga yang biasa dikenakan di antara RM250 ke RM500 sehari.

Sebenarnya aku kalau boleh ingin mengajar para pelajar yang aku tahu wangnya tidak banyak dengan percuma sahaja. Tetapi, aku juga sebenarnya perlu membayar tutor yang membantu aku.

Jadi aku anggap RM 30.00 itu sebagai 'token' sahaja.

Semalam, aku juga dijemput oleh sekumpulan pelajar Tingkatan 5 untuk mengajarkan mereka kaedah menghafal. Mungkin minggu depan aku mengajar mereka.

Yang ini pasti percuma. Mereka masih muda dan perlu dibantu.

Hidup ini sibuk bukan?

1 comment:

Othman Talib said...

Hidup Sdr Awang.... bukan mudah nak jadi spt sdr.... terima kasih mengajar AMOS....

OT

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails