Yang Ikut

Friday, 30 March 2012

Update 1 - Adelaide

Reactions: 
Adelaide di waktu subuh.

Hening, bening dan dingin.

Semalam aku menerima anugerah. Terima kasih kepada semua teman yang datang menggantikan keluarga aku. Terima kasih buat Dr Kamarul, kak Nana, Sayuti, Syed, Shafizul dan Idris.

Terima kasih tidak terhingga tentulah untuk teman lama aku - Nizam yang mungkin telah menjadikan ini acara akademiknya yang pertama di luar negara. Tentu tidak seorang pun yang tahu siapakah Sdr Nizam ini. Beliau ialah seorang bekas kelasi yang hebat di zamannya.

Terima kasih kepada mereka semua yang tumpang berkongsi rasa gembira. Hakikatnya, anda semua telah bersama-sama berkongsi rasa payah sepanjang 4 tahun yang dulu. Walaupun aku sepatutnya perlu menjemput orang lain juga untuk hadir, tetapi pastilah ia hal yang sukar.

Beberapa hari ini, aku akan cuba menyiapkan tulisan aku yang lain.

Aku juga ada bengkel untuk dikendalikan.

Sebenarnya masih banyak hal yang patut aku lakukan di bumi kangaroo ini.

Sabtu depan, aku bercadang untuk singgah di Perth untuk bertemu teman lama - yang hanya sekali dan beberapa jam sahaja aku pernah berjumpa dengannya lama dahulu.

Petang ini, aku akan berjumpa teman lama - Gary Hall seorang pemandu lori yang juga merupakan teman PhD aku di sini. Lihatlah bagaimana orang lain. Mereka belajar walaupun mereka hanya pemandu truck. Teman aku ini juga sebenarnya merupakan antara penulis jurnal yang hebat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails