Yang Ikut

Tuesday, 20 March 2012

Tunggu aku Adelaide!

Reactions: 
Hujung bulan ini, aku akan kembali ke Adelaide. Berjumpa kawan-kawan lama. Menaiki bas. Minum kopi di Aroma cafe. Berjumpa dengan penyelia di Magill Campus. Makan-makan di rumah kawan. Boleh kembali serabut. Tak payah pakai baju bergosok. Rambut tak perlu bersikat.

Semua ini adalah hal indah yang telah tidak ada sejak balik Malaysia. Cuma yang aku mampu, memakai baju dengan lengan berlipat. Itu sahaja. Selebihnya tidak boleh lagi aku buat. Ini dunia formaliti. Ini dunia protokol.

Tidak tahu berapa hari aku akan ke sana. Tidak sangat penting. Dunia ini dunia sibuk. Dunia yang masa lebih mahal dari nyawa.

Tunggulah aku Adelaide!

Dulu aku selalu memesan rokok sebaik sahaja ada orang Malaysia datang. Kali ini, akulah posmen itu!

4 comments:

ainishamsi said...

congrats abang awang! alhamdulillah. :)

mulan said...

kehidupan sempoi yang akak sendiri sayang nak tinggalkan...

chah said...

Pi tu jgn lupa nk blk!

Anonymous said...

chah....awang tak balik pun tak pa..ramai orang yang sudi jaga dia.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails