Yang Ikut

Tuesday, 10 January 2012

Saya akan menulisnya

Reactions: 
Saya dihubungi oleh suratkhabar Kosmo yang besar kemungkinan kolum saya akan terbit pada hari Jumaat, tertakluk kepada kekosongan ruang. Jadi saya tidak tahu sama ada ia akan terbit Jumaat ini atau tidak, atau bakal muncul pada hari lain, atau tidak terbit langsung. Tunggu dan lihat Jumaat ini.

Secara dasarnya, saya akan menulis hal-hal psikologi yang berlegar dalam masyarakat. Saya tidak menulis hal penyelesaian konflik rumahtangga. Saya menulis isu semasa yang lain. Biar orang lain yang menulis hal berkaitan rumahtangga, percintaan dan sebagainya.

Bagaimana pun, saya ada merancang untuk menulis hal cinta warga Nigeria dan anak dara kita. Banyak lagi hal yang saya ingin tulis sebenarnya.

Saya rasa, akhbar Kosmo sesuai kerana ia dibaca oleh masyarakat yang biasa-biasa sahaja. Golongan elit akan membaca suratkhabar berbahasa Inggeris. Orang bandar lebih banyak membaca akhbar online. Orang biasa-biasa ini antara yang patut dimaklumkan dengan pelbagai gejala psikologi yang berlaku di sekeliling mereka. Mereka banyak ditipu pendatang di jalanan. Ada yang percaya hal yang karut marut. Tidak kurang yang menjadi mangsa manipulasi orang lain.

Sebahagian daripada fenomena psikologi ini telah saya tulis di blog ini. Bagaimana pun, bahasa dalam akhbar tentulah agak berbeza dengan bahasa yang saya gunakan dalam blog ini. Blog ini saya sendiri yang menjadi tukang tapis dan halatujunya. Suratkhabar dimiliki pihak lain.

Bagaimana, harus saya maklumkan - saya bukanlah pakar. Saya hanya menulis berdasarkan apa yang saya tahu. Anda sebagai pembaca adalah penilai yang membuat saringan berdasarkan pengetahuan dan pengalaman anda.

Kita semua, hanya sekadar berkongsi pengetahuan. Kita semua ada pengetahuan, yang sama ada tersembunyi atau tidak kita sedari.

Selamat membaca.

2 comments:

Norsha said...

tidak sabar utk saya membacanya...

jedi said...

tahniah Dr. tunggu nak baca...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails