Yang Ikut

Friday, 25 November 2011

Rakaman penghargaan untuk dua sahabat

Reactions: 


Saya sudah menyiapkan pembetulan tesis beberapa hari dulu. Memandangkan masa yang diberi untuk proses pembetulan sangat singkat, hanya 7 hari, maka saya pasti saya tidak mungkin akan menghantarnya tanpa bantuan teknikal dari pihak lain.

Sekarang ini, dua sahabat baik saya di Adelaide dalam perjalanan ke kampus Magill untuk menyerahkan tesis yang sudah dijilid kepada penyelia saya.

Teman baik saya ini, Idris dan Shafizul jugalah yang melakukan proses printing di sana. Masa yang agak panjang diambil kerana tesis perlu di'bind' dalam bentuk halaman 2 sided. Ini bermakna ia memerlukan mirror format. Saya juga tidak tahu melakukannya. Kedua-dua sahabat inilah yang melakukannya.

Mereka juga melakukan cetakan di malam hari di ofis mereka. Malam dipilih kerana waktu itu semua orang sudah pulang. Nanti agak janggal pula kalau dilihat orang tesis psikologi dicetak di fakulti yang lain. Lagi pula, jumlah cetakan 5 salinan bagi tesis setebal 280 halaman agak banyak.

Kedua-dua teman saya ini jugalah yang menghantar ke kedai bagi tujuan penjilidan kulit keras semalam. Ia mengambil masa 8 jam waktu berkerja. Hanya pagi ini sahaja mereka boleh mengambilnya semula untuk dihantar kepada penyelia saya. Mereka juga mendahulukan wang mereka bagi semua perbelanjaan berkaitan. Selain masa, ia melibatkan kos minyak pula.

Terima kasih tidak terhingga kepada kedua-dua mereka. Mereka yang saya tahu sangat penat dengan kerja-kerja PhD, ditambah letihkan dengan pekerjaan saya pula.

Dalam dunia ini - kalau anda ingin meminta pertolongan, mintalah daripada kawan-kawan yang sama ada selalu mengutuk anda, atau menjadi bahan kutukan anda.

Mereka ini sebahagian dari teman yang sama ada sering mengutuk saya, atau dikutuk saya. Ayat sms mereka selalunya berbisa. Di dalam blog ini juga, sesekali kawan saya yang seorang itu akan memberikan komennya. Kalau anda melihat ada ayat yang seolahnya mencerca, menggunakan pengenalan 'anynomous', itu ialah salah seorang dari mereka.

Terima kasih daun keladi. Teman baik sukar dicari, teman dicela mudah sekali.

1 comment:

mangkuk statik said...

Cehh! Nama aku kau tak sebut! You make my heart small!!
Ala. Abis la dakwat printing kat UniSA tu kau print beribu2 mukasurat gini. Orang lain nak pakai macamana? Make sure kau ganti balik dakwat2 tu. Sedut je skit dakwat itam daripada Deris! Setel!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails