Yang Ikut

Tuesday, 4 October 2011

Selamat malam Kuala Lumpur

Reactions: 
Jam 7.12 malam.

Di Adelaide waktu ini jalan telah sunyi. Di Kuala Lumpur, jalannya masih sesak. Para penyamun, penyangak dan pengorup masih berurusniaga.

Jam 7.12 malam. Aku masih di pejabat. Aku kembali ke rutin sibuk yang lama. Aku baru sahaja menyiapkan proposal bagi memohon geran penyelidikan dari sebuah agensi. Aku tidak tahu bagaimana nasib aku. Aku hanya sekadar mencuba di celah sesak persaingan. Tetapi, kami bersaing dengan cara kami. Siapa yang mampu menawarkan dimensi intelektual yang pelik, mungkin menang bergaya.

Ohh. Mungkin tidak juga. Mungkin ada cara lain orang menilainya. Banyak hal yang kita tidak tahu juga.

Ada satu jurnal sedang diperbaiki.

Dunia ini dunia sibuk. Esok mengajar lagi. Ilmu seolah-olahnya barang yang pelik untuk graduan. Aku semakin pelik.

2 comments:

Dr. Ben said...

sibuk dah tu doc!

ajaq said...

..tak ada can le nak ajak minum kopi lagi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails