Yang Ikut

Saturday, 15 October 2011

Anda dicari

Reactions: 
Anda berminat untuk mengikuti pengajian lepasan ijazah?

Kalau ada yang berminat dalam bidang psikologi, khususnya kajian-kajian berkaitan dengan organization climate, depression, burnout, engagement, flow dan workaholics - saudara/saudari boleh menghubungi saya. Spesifik kajian saya ialah psychosocial safety climate, safety climate dan isu berkaitan kesihatan psikologi pekerja. Sila baca juga Job Demands Resources model.

Antara kebolehan yang diperlukan:
1. Analitikal dan yakin kepada keupayaan akal
2. Rajin membaca dan tidak bosan membaca - membaca 5 jurnal sehari mungkin sebahagian caranya
3. Bekerja dengan cepat dan pantas
4. Sanggup belajar dan menerima kritikan pedas
5. Tidak sombong dan merasa pandai
6. Tidak mudah putus asa
7. 'Fight until the last battle' ialah moto penyelidikan ini.

Saya tidak berminat dengan mereka yang belajar untuk pangkat, tetapi saya berminat mereka yang belajar untuk mendapatkan ilmu baru. Saya langsung tidak berminat dengan mereka yang kuat membodek, tetapi malas. Mereka yang berkaitan tidak perlu menghubungi saya.

Target penyelidikan ini ialah untuk penerbitan dalam jurnal A+ dalam bidang psikologi.

Kajian yang akan dilakukan akan menggunakan kaedah multi-level dan SEM. Kepandaian statistik yang hebat tidak diperlukan. Keupayaan berfikir itu yang terlebih utama. Saya akan mengajar anda statistik yang berkaitan.

Sila lihat bidang kajian saya di Google Scholar dengan menaip Idris,M.A + Dollard, M.F.

Oh ya, saya bukan Profesor.

Selamat mencuba.

2 comments:

mulan said...

Akak berminat ngan moto penyelidikan tu 'fight until the last battle'...nasib baik tak letak moto'In God we trust, in Rock we thrash, in Research we justify'..heeeee

ajaq said...

nak tambah sikit; mahu BELAJAR dan boleh DIAJAR

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails