Yang Ikut

Tuesday, 9 August 2011

Aku kembali

Reactions: 
Aku sebenarnya hendak menulis hal budaya ilmu orang Melayu. Tetapi memandangkan aku baru sahaja siap menulis dua kertas jurnal serentak dalam masa beberapa hari ini, biarlah aku minum kopi dulu malam ini. Penat dan letih juga.

Aku kehilangan hari cuti Sabtu dan Ahad. Hari Ahad baru aku terjumpa formula statistik alternatif. Hari Isnin baru aku sambung menulis. Hari ini baru siap draft pertama.


Begitulah, penatnya mengaji PhD. Masalahnya aku cuma ada 10 hari sahaja lagi.

Kalau tidak ada aral, besok pagi aku tuliskan hal budaya ilmu itu.

Untuk malam ini, aku hanya ucapkan selamat berpuasa kepada semua pembaca.

Nanti aku balik Malaysia nanti, siapa yang ada masa - bolehlah contact aku untuk minum kopi secawan dua.

Aku dan
Dr Ben ada projek amal yang sedang menanti. Projek mengajar anak-anak sekolah di kampung yang banyaknya orang kita. Banyak daripadanya pula susah. Kalau ada sesiapa yang berminat untuk turut serta, hubungi beliau.

Kita mungkin boleh sumbangkan sesuatu untuk masyarakat. Kita mungkin tidak ada duit, tetapi kita ada sedikit pengetahuan yang boleh dimanfaatkan. Ini juga sebahagian dari cara kita membentuk budaya ilmu masyarakat.



1 comment:

Dr. Ben said...

yezza... kita concentrate Perak dan Kedah dulu bro, negeri kelahiran masing2.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails