Yang Ikut

Friday, 15 July 2011

Bengkel menulis dan membaca!

Reactions: 
Tinggal lebih kurang 40 hari sebelum aku perlu menghantar tesis untuk diperiksa bagi menutup cerita aku di Adelaide. Sepanjang 4 tahun ini, aku rasa - banyak juga berita gembira perjalanan menulis tesis dan jurnal. Aku cuma bernasib baik kerana berpeluang belajar dengan penyelia yang bagus.

Tadi pagi, aku menerima emel dari sebuah jurnal antarabangsa.


Dear Mr. Idris:

It is a pleasure to accept your manuscript entitled "The effect of globalization on employees’ psychological health and job satisfaction in Malaysian workplaces" in its current form for publication in the Journal of Occupational Health".

Banyak yang sudah aku tulis. Hakikatnya, ia bukanlah menjadikan kita terlebih pandai, ia hanya sejauh mana kita beruntung atau tidak. Itu sahaja.

Esok, aku akan mengendalikan bengkel "Menulis dan membaca jurnal". Bukanlah bermakna aku terlebih pandai dari orang lain. Ia hanya sekadar berkongsi ilmu. Tentu setiap orang ada pandangan dan caranya yang tersendiri. Apa yang cuba aku kongsi ialah cara aku. Itu sahaja.

Seperti biasa, ia percuma.

Aku tidak pasti sama ada penganjur mengenakan bayaran atau tidak. Kalau dikenakan bayaran pun, ia mungkin untuk membiayai kos makan dan minum.


Aku tidak tahu hal itu.

Selamat datang untuk mereka yang akan datang. Untuk yang tidak mahu datang, boleh sambung tidur dan menonton televisyen.

4 comments:

umu6point said...

Assalamualaikum.
Tahniah tuan.
Semoga tidak pernah bosan untuk memberi :)

Anonymous said...

kicik beser kicik besar...ohhh ko dah sombong ye...

Dr. Ben said...

hang memang hebat!

ismadiyusuf said...

tahniah, agar ilmu yang ada dapat dikongsi dan disebarkan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails