Yang Ikut

Wednesday, 15 June 2011

Update masa lapang

Reactions: 

Tiada apa yang hendak dibuat hari ini. Banyak kerja sudah siap. Semalam supervisor aku beritahu, dia ada masalah apabila aku terlalu cepat menulis. Dia tidak ada masa untuk membaca. Jadi hari ini, aku berehat dan menulis blog sahaja.


Isnin lalu, aku ke Hahndorf, ia bandar yang secara tradisinya dikaitkan dengan warga Jerman. Terakhir aku pergi mungkin setahun lalu bersama Dr Ben memetik strawberry. Kalau anda datang ke South Australia, ini mungkin bandar yang sesuai untuk dilawati. Ia seperti bandar pelancongan yang ada banyak hasil kraftangan dan tempat makan. Tetapi tidak ada kedai halal, kecuali sebuah kedai menjual aiskrim halal.


Ini Luqman Hakiem. Ketika kami sampai ke South Australia dulu, dia masih kecil. Baru 2 tahun 2 bulan. Kini dia sudah menjadi budak besar. Sudah pandai men'saiko' aku. Semalam, semasa aku menghantar dia ke sekolah - dia tanya 'Ayah ke sekolah (universiti) tak? Aku jawab pergi.


Dia sambung ayat psikologinya, 'Jangan lupa tau belikan Man something'. Aku kata, aku selalu terlupa. Dia jawab lagi "Cuba ayah sambil jalan-jalan tu, ayah ulangkan ayat 'kena beli something, kena beli something', nanti ayah akan store dalam mind". Dia sedang ajarkan aku kaedah menghafal pulak! Ini aksinya seperti yang ditiru dari filem 'The Socerers Appretice', lakonan Nicolas Cage. Inilah bahayanya kalau budak-budak menonton filem. Tapi, nampaknya kita tidak boleh berbuat apa-apa, kerana sebenarnya orang tualah yang sebenarnya membuka dan menonton filem.


Tinggal 2 bulan 2 minggu sahaja lagi aku di bumi Australia ini. Selamat datang orang baru, selamat pulang orang lama.

1 comment:

mala said...

bagus lokman dah pandai saiko ayah!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails