Yang Ikut

Tuesday, 31 May 2011

Terima kasih kerana membaca

Reactions: 
Apa yang patut aku tulis?

Ini soalan yang selalu melayang dalam fikiran aku.

Sebenarnya, aku tidak tahu pun siapa yang membaca blog aku ini. Mereka mungkin pelajar, mungkin juga kakitangan kerajaan atau orang yang tidak ada kerja.

Beberapa tahun ini aku menulis blog. Aku cuba menulis sesuatu yang berguna. Walaupun tidak semua perkara yang aku tulis ini bermanfaat, banyak daripadanya aku cuba tulis sesuatu yang berfaedah.

Dahulu, awal alaf baru - ketika blog masih belum wujud, aku menulis di satu portal. Waktu itu, banyak dari pembaca blog ini yang masih bersekolah rendah. Rupanya aku sudah semakin tua. Tetapi menulis menjadikan aku berasa sentiasa muda. Aku berinteraksi dengan kumpulan pembaca yang banyaknya ialah anak-anak muda.

Ada orang bertanya mengapa aku tidak menjawab komen?

Aku memang kurang mesra dalam hal ini. Tapi, aku sebenarnya menjawabnya di dalam hati. Kecuali kalau ada hal yang patut aku jawab, aku akan jawab. Tetapi memandangkan banyak komen tidaklah memerlukan penjelasan, maka aku diam sahaja.

Sebenarnya aku menghargai semua pengunjung yang singgah. Kerana ada orang yang singgah itulah, aku terus menulis. Kerana ada pembaca itulah, aku terus membelek jurnal dan buku terkini, bagi mengulas satu-satu perkara.

Terima kasih kerana membaca.

3 comments:

HAFIZ said...

sama-sama...

Norsha said...

sama-sama...tulislah lagi, saya akan terus baca...

ismadiyusuf said...

menulis seakan suara hati yang mirip percakapan harian..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails