Yang Ikut

Thursday, 12 May 2011

Siri kaedah menghafal kembali lagi

Reactions: 
Siri kaedah menghafal akan kembali lagi.

Rencananya sekitar bulan November dan Disember nanti setelah aku berada di Malaysia.

Ia kaedah menghafal untuk peperiksaan sekolah menengah sahaja. Khusus kepada subjek yang memerlukan hafalan seperti sejarah, geografi atau pengajian am. Sepanjang aku mengendalikan program ini dahulu, ia sesuai untuk pelajar SPM dan STPM kerana faktor usia.

Pada asasnya, program ini aku kendalikan berdasarkan sistem
hueristic yang popular di kalangan ahli psikologi kognitif.

Seperti biasa, ia PERCUMA. Ia sebagai sumbangan untuk masyarakat. Bagaimana pun, pelajar mungkin diminta untuk membayar RM30 bagi penyertaan. Wang akan dikembalikan setelah tamat program. Ia hanya bagi bertujuan menyaring mereka yang berminat dan tidak. Mereka yang berminat, akan sanggup membayar.

Program ini akan diselang seli dengan sedikit 'soft training' - lebih kepada membina keyakinan diri.

Kalau ada guru yang berminat untuk menggerakkan program amal ini, boleh hubungi aku melalui email. Lebih baik lagi sekolah luar bandar, kerana mereka inilah yang patut kita bantu. Sesuai pada hujung minggu, kerana waktu lain mungkin aku kena berkerja.

Nota: program ini hanya alat bantu sahaja. Ia tidak mengubah peranan guru dan lain-lain pengetahuan yang diperlukan oleh pelajar.

3 comments:

Dr. Ben said...

bro... I am in as a fasi. Kita start from area aku di sekitar Perak Tengah. Banyak kampung2 dan Felda2.

FakirFikir said...

Jadik!! Tunggu aku balik dan beli kereta dulu. haha. Takkan penceramah nak pi naik bas kot.

ajaq said...

aku akan bawa hang ke Sek anak aku, aku kan ajk PIBG sek......

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails