Yang Ikut

Sunday, 8 May 2011

2nd Panel Expert Meeting

Reactions: 
7-8 July nanti, aku akan ke Johor Bahru untuk menghadiri 2nd Psychosocial Risk Factors Expert Panel Meeting. Ini lanjutan dari program yang pernah dibuat di Darwin tahun lalu. Ia sepatutnya program yang bagus kerana dihadiri oleh profesor dan pakar dalam bidang stres pekerjaan. Ia bukan seminar atau persidangan. Tidak ada hebahan untuk acara ini kerana penyertaan berdasarkan kepada 'by invitation only'.

Kami hanya diminta membentangkan hasil kajian dan menerangkan cara analisis. Kemudian diselang seli dengan siri fokus group. Tema tahun ini mengkhusus kepada Malaysia.

Sebenarnya situasi kerja di Malaysia banyak isunya. Kerja lebih masa telah menjadi rutin biasa. Pengalaman buruk pekerja menghadapi situasi psikologi dan emosi sudah sebahagian dari laporan yang diterima. Faktor kecederaan dan kesedaran mengenai keselamatan di tempat kerja juga perlu ditangani.

Apa yang menarik di Johor Bahru? Hanya sekali sahaja aku ke Johor Bahru. Itu pun semasa aku kerja dulu. Hanya sekadar singgah dan pulang semula ke Kuala Lumpur.

Kali ini aku merancang untuk mencari kedai teh tarik terbaik.

Ada sesiapa yang ingin belanja aku?

1 comment:

ajaq said...

...kemana pun kan ku bawa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails