Yang Ikut

Tuesday, 28 December 2010

Review FakirFikir

Reactions: 
Sejak blog ini aku tulis tahun 2008 dulu - banyak perkara yang aku sudah tuliskan. Adakalanya aku tuliskan hal aku, dan banyak juga aku tuliskan hal orang lain. Sesekali aku membayangkan aku masih berumur 19 tahun dengan menulis hal cinta. Sesekali aku berlagak seperti pakar psikitiari dengan menulis hal histeria. Aku sebagai manusia yang boleh berkawan dengan sesiapa sahaja, boleh juga bercerita hal dadah.

Kalau hal pengurusan dan kepimpinan - aku juga boleh tuliskan kerana ia sebahagian dari pekerjaan aku. Sesekali aku berasa tidak senang, aku mengkritik masyarakat yang percaya dengan hal karut. Sesekali aku berasa jengkel, aku tuliskan hal nasionalisme dan bahasa. Sesekali aku cuba menjadi penganalis politik. Apa sahaja yang aku rasa aku patut tulis, aku tuliskan.

Ada juga tulisan aku tidak menyenangkan. Aku pasti hal itu.

Sesekali aku hanya cuma cerita hal hidup aku sahaja. Kadang-kadang aku cerita hal keluarga aku, termasuk cerita kematian abang aku dan juga nenek sebelah isteri aku.

Ada cerita suka, ada cerita duka. Ada cerita rasional untuk berkongsi pengetahuan, ada cerita yang tidak ada faedah untuk dibaca. Aku tulis apa sahaja yang aku rasa aku mahu tulis.

Tetapi - aku tidak pernah menulis hal lucah. Aku cukup berhati-hati dengan hal ini.

Tahun 2011 bakal mendatang. Aku tidak tahu apa lagi yang patut aku tulis.

Selamat tahun baru untuk semua pembaca - tua dan muda, baru dan lama, yang pandai dan yang tidak, yang suka dan benci.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails