Yang Ikut

Thursday, 25 November 2010

Anda mahu menulis?

Reactions: 
Ini entry aku yang ke 609. Aku tidak tahu berapa banyak lagi tulisan aku yang akan muncul. Kalau boleh, semua perkara dalam dunia ini aku cuba tulis. Tetapi, nampaknya ia hal mustahil. Aku juga mungkin akan lama lagi di bumi Adelaide ini. Kian hari, kian membosankan. Kian hari, kian tidak membahagiakan.

Apa lagi yang patut aku tulis. Aku kalau boleh - ingin menjemput orang lain yang menulis di blog ini. Menulis hal psikologi. Misalnya, 'apa yang anda faham dengan perasaan anda?. Setiap hari, perasaan kita berubah. Ada waktunya, ia gembira. Dalam beberapa minit kemudian ia berubah menjadi sedih. Adakalanya takut. Pada saat yang lain, ia tiba-tiba terasa tenang. Mengapa perasaan kita boleh jadi seperti itu.

Siapa yang mahu menulis bab perasaan? Ceritakan perasaan anda sepanjang sebulan atau beberapa hari ini. Ia mungkin terkait dengan beberapa peristiwa lain. Itu sahaja.

Nnati kita cuba lihat apa sebenarnya persamaan atau perbezaan perasaan manusia. Adakah perasaan ini wujud disebabkan dorongan luar (misalnya tekanan, putus hubungan), atau sememangnya itulah perasaan kita. Ia akan turun naik setiap hari.

Ada berani?

Nanti selepas itu kita kuliahkan bab perasaan atau feeling.

1 comment:

Ibnu Mutalib said...

emmm,kadang2 memang jadi macam tu, cuma tak dilayan atau dilayan saja

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails